Pages

Saturday, February 12, 2011

Inilah jenis perempuan yang saya cari

Salam

Kepada Cik Epal Hijau, saya nak kata kat awak yang awak janganlah rendah diri dengan kelemahan anda. Dongakkan kepala dan majulah kehadapan. Jadilah kuat. P/S: Awak kan kuat.

Semua perempuan akan tanya kepada lelaki yang diminatinya, bagaimanakah jenis perempuan yang dicarinya ? Adakah cantikkah (Macam yang diterangkan kat post sebelum ini oleh Cik Epal Hijau) ? Kurus kah ? Baik kah ? Nakal kah ? Rajin kah ? Pandai masak kah ?

Walau apa pun kriteria yang disenaraikan, No Body is Perfect ok !! Semua orang ada kelemahan yang tersendiri. Kelemahan pula, ada bahagian-bahagiannya juga. Kalau kelemahan yang boleh diubah, seperti perangai buruk, cubalah berubah sebaik mungkin. Dapatkan pertolongan daripada si dia.

Dan ada juga kelemahan yang tidak boleh diubah. Contohnya, kalau sampai nak masuk London Weight Management untuk kuruskan badan, tapi dah bertahun amik, tak leh nak kurus juga, better stop supaya tak jejaskan kesihatan. Sebab, fizikal badan selalunya datang daripada genetik. Jika anda dahulunya kurus dan sekarang agak gempal, boleh laa nak masuk segala program kurus tuh. Tapi kalau sebaliknya, program yang lebih tepat adalah, jaga kesihatan.

Saya sebagai seorang lelaki, itulah padangan saya mengenai perkara ini. Dan untuk post yang berkenaan dengan tajuk, jenis wanita yang saya cari adalah ;

Tapi, saya d besarkan dgn suasana yg kalau anda gempal atau berisi, anda adalah d cop buruk! Oh my~~ Nightmare sgt tau! Bile da buruk --> pakai ape pon msti buruk --> jadi malas nk beli pakaian --> malas nk shopping --> pakai je ap yg ade --> penampilan x menarik --> lagi la bertambah buruk. Mungkin pemikiran mcm nie yg mnyebabkan saya jadi seorang yg tidak berapa gila shopping. Dan kalau nk shopping pon, malu kot, biar g sorg2 je.

Ni adalah post daripada Cik Epal Hijau yang lepas. Mungkin dia sendiri tak tau, dan saya pun tak reti nak bagitahu macam mana, saya suka wanita yang berfikiran macam ini. Walaupun dia berfikiran cam ni, tapi bagi saya itulah kecantikan Cik Epal Hijau saya. Saya sangat-sangat pening kepala bila tengok wanita berfesyen macam ini. (No Offense ye blogger) Cantik ? Memang tak dinafikan cantik, dan bagi saya, saya suka tengok je la, sebab normaliti manusia suka  tengok benda yang cantik, tapi itu bukan jenis yang saya suka.

P/S: Miss Green Apple kata dia pandai masak, saya tak cuba lagi. (Saya suka wanita yang pandai masak juga)

Kepada lelaki yang di luar sana, janganlah memilih berdasarkan kecantikan, pilihlah kriteria yang membolehkan anda hidup lama dengan dia. Selamat mencari

P/S lagi: Saya sayang Cik Epal Hijau saya

0 comments:

 

(c)2009 TintaChenta. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger